Автор: Biward
Описание: Позволяет изменить максимальное количество предметов инвентаре вместо 99 на большее или меньшее.
Код:################################################################################ ##### Max Item ########################################################## # Author : Biward # Date : 27/04/2014 # Version : 1.0 Ace # # With this script, you can modify the maximum amount you can have of an object (items, weapons, armors) # # How it works : # You just have to put <Max = N> in the object's note # N = maximum amount # ########################################################## ##### Script ################################## ################################## # ** RPG::BaseItem ################## module RPG class BaseItem attr_reader :max def init_max note =~ /<Max = (.*)>/ @max = 99 @max = $1.to_i if $1 end end end ################################## # ** DataManager ################ module DataManager class << self alias lndbimax load_normal_database def load_normal_database lndbimax load_max end alias lbtdbimax load_battle_test_database def load_battle_test_database lbtdbimax load_max end def load_max $data_items.each { |obj| obj.init_max if obj } $data_weapons.each { |obj| obj.init_max if obj } $data_armors.each { |obj| obj.init_max if obj } end end end ################################## # ** GameParty ############## class Game_Party def max_item_number(item) return item.max end end ################################## ##### Fin du Script ##########################################################